יום רביעי, 24 באפריל 2013

המסע של ירדן שמיט


שם הפרשה - אמור

הפרשה נמצאת בספר ויקרא, מפרק כ"א עד פרק כ"ד.

מקור שם הפרשה - הפרשה מתחילה במלים: "ויאמר ה" אל משה: אמור אל הכוהנים בני אהרן ואמרת אליהם לנפש לא יטמא בעמיו".

תקציר - הפרשה עוסקת במושגים טומאה וטהרה. הפרשה מספרת על הכוהנים שבמסגרת תפקידם כמשרתים בקודש נדרשו להקפיד  יותר מכולם על דיני הטהרה. בהמשך הפרשה נזכרים המועדים הקדושים לישראל, ומורטות המצוות השייכות לכל חג.

3 ערכים/ נושאים המופיעים בפרשה-  שבת שבתון, סיומות והתחלות, נר תמיד.

שבת שבתון - שבת שבתון מספר על שנכנס שבת מציינים בבית את כניסת השבת במנהגים מיוחדים. כמו: קדוש, הדלקת נרות, סעודה משפחתית, בית~כנסת, הבדלה ועוד.

נר תמיד - בפרשת "אמור" מספרים לנו שהנרות במנורה בבית המקדש דלקו תמיד: יום ולילה, קיץ וחורף, בימי חג ובימי חול. האור הוא נושה מרכזי במקורות, ומשולים לו גם השלו, נשמת האדם, המצוות והתורה.

סיומות והתחלות - בפרשת אמור מסופר על חג בשם "יום תרועה" הידוע יותר בשמו "ראש השנה".זה כמו התחלה חדשה .

אני מתחברת לשבת שבתון מפני שאני לא שומרת שבת אבאל אני כן מדליקה נרות. וסבא וסבתא שלי כן שומרים שבת. מאז שהגעתי לישראל כמעט כל יום שישי אנחנו עושים קידוש אצל סבא וסבתא שלי.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה