יום רביעי, 24 באפריל 2013

המסע של שחר בוקובזה


פרשת השבוע: בשלח.

הפרשה נמצאת בספר שמות מפרק י"ג פסוק י"ז - פרק י"ז פסוק ט"ז.

הפרשה מתחילה במילים:
"ויהי בשלח פרעה את העם ולא נחם אלהים דרך ארץ פלשתים כי קרוב הוא".

תקציר הפרשה:
בני ישראל יצאו ממצרים וכעת הם נערכים למסע מפרך דרך מדבר סיני, כדי להגיע אל הארץ המובטחת – ארץ כנען. לא בדרך הקצרה ביותר, כיוון שהדרך הזו עוברת בשטחי אויב והעם אינו בשל עדיין להילחם על חייו.
הם חנו במדבר, על חופו של ים סוף, כדי להתאושש מעט מהדרך המסעירה והמתישה שעשו עד כה.
פרעה, מלך מצרים, הבין שאיננו רוצה עדיין לוותר על העבדים שהיו לו, והחליט לשלוח את צבאו כדי להחזיר את העבדים לעבודת הפרך.

4 ערכים/ נושאים המופיעים בפרשה:
הבטחות- בני ישראל היוצאים ממצרים, לא שוכחים לקיים את צוואתו של יוסף ולוקחים איתם את עצמותיו לקבורה בכנען.
אל ייאוש - בני ישראל עומדים על שפת הים. מרחוק נראים המצרים, ונראה שבעוד רגע יגיעו המצרים ואין לאן לברוח. המצב קשה. אפילו מייאש.
מה שהיה היה- בני ישראל זה עתה זכו לנס מדהים: חצו את הים בהליכה והגיעו לצדו השני, אבל כנראה שהמסע הקשה גרם להם לחוש רעב וצמא. לא לקח הרבה זמן, עד שהם שכחו לגמרי את הנס, ושבו "לקטר" ולהתלונן.
מישהו שומר עליי שם- מפחיד במדבר בלילה וגם קר. לכן אלוהים דואג לשני שומרים נאמנים - לעמוד האש ולעמוד הענן.

ערך/ נושא אליו אני מתחברת באופן אישי:
בחרתי בערך: מישהו שומר עליי שם.
הערך מתחבר אליי מפני שבפרשה כתוב שמפחיד במדבר בלילה וגם קר, ולכן אלוהים דואג לשני שומרים נאמנים.
ומי ששומר עליי אלה המשפחה שלי, ואני יודעת שאני יכולה לסמוך עליהם כי הם דואגים לי, שומרים עליי ועוזרים לי.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה