יום רביעי, 24 באפריל 2013

המסע של חוף שלו

שם הפרשה:מקץ
מיקום בחומש: ספר בראשית פרק מ"א פסוק א' עד פרק מ"ד פסוק י"ז
מקור שם הפרשה:
"וַיְהִי מִקֵּץ שְׁנָתַיִם יָמִים וּפַרְעֹה חֹלֵם, וְהִנֵּה עֹמֵד עַל-הַיְאֹר. וְהִנֵּה מִן היְאֹר, עֹלֹת שֶׁבַע פָּרוֹת  יְפוֹת מַרְאֶה וּבְרִיאֹת בָּשָׂר וַתִּרְעֶינָה בָּאָחוּ"
תקציר:
יוסף נמצא בכלא (פרטים בפרשה הקודמת) והוא ובזמן הזה פרעה חולם 7 פרות שמנות וטובות מראה ו 7 פרות רזות וחלשות רעות מראה והינה הפרות הרזות טורפות את הפרות השמנות ולא משמינות ! נשארות בעלות מראה רע ובחלומו השני ישנן 7 שיבולים יפות וזקופות ו7 שיבולים דקות והשיבולים הרזות טרפו את השיבולים היפות ולא נראה כך אף אחד לא מצליח לפרש את החלום של פרעה פרעה שומע על יוסף שיודע לפתור חלומות ומביאים לפניו את יוסף יוסף מפרש ש 7 הפרות והשיבולים טובות המראה הם 7 שנים טובות ופוריות ואחריהן 7 השיבולים והפרות הרעות הן שנות בצורת , יוסף מציע לפרעה לאגור מזון כדי שב7 השנים הרעות יהיה מה לאכול פרעה מאמין לו וממנה אותו לאחראי נותן לו את הכינוי "צפנת פענח " וכך יוצא שיוסף מאסיר הופך לשר של פרעה ! וכך היה וב7 שנות הבצורת מגיעות לכנען (ישראל של היום ) שמועות שבמצריים אין רעב אחיו של יוסף הולכים למצריים בלי אחיהם הקטן (בנה הנוסף של רחל  שאותו ויקש יעקוב להשאיר בבית) יוסף מזה אותם אך הם לא מזהים אותו ואז מחליט יוסף לעשות הם תרגיל ולבחון האים הם ישתנו? הוא מאשים אותם בריגול האחים מסבירים לא על משפחתם ומסבירים לו כי באו בגלל הרעב ואף מספרים לו על בנימין יוסף מצווה עליהם להביא את בנימין וכולא אחד מהם בכלא  אחיו מבינים כי אין ברירה מביאים את בנימין יוסף מתרגש שרואה את בנימין והולך לבכות אך למרות ההתרגשות הוא לא גומר את המבחן והוא מפליל את בנימין שגנב ממנו ואחיו מגלים אחריות ואחד מהם אפילו מציע את עצמו כעבד איך זה יגמר?
בפרשה הבאה......
3 ערכים בפרשה:
יחסים בין אחים: יוסף מנשה ללמד את אחיו לקח שנאת אחים היא תופעה מורכבת בתנך לדוגמה קין רצח את הבל יעקוב לקח מעשב
מהפכים: יוסף יושב בכלא ונראה שגורלו רע ומר ומשם הוא הופך לשר מכובד כמעט מלך בזכות הכישרון שלו
תכנון מראש: יוסף מתכנן מראש מה הם הולכים לעשות כדי להיפתר מהרעב בשנים הרעות
ערך שאני מתחברת אליו :מהפכים
באמונה שלי אם לבן אדם קורה משהו אסור לו להתייאש ויכולים לקרות מהפכים ובן אדם בעזרת הכישרון שלו והאמונה שלו יכול  לעשות הכול ואני
לא מאמינים לי? יש לי כמה דוגמאות
1. שהייתי בהתחלה בחוג שלי המנהלת לא כל כך אהבה אותי גם אני לא כל כך אותה הייתי בטוחה שזהו נגמר ושהיא שמעה אותי שרה היא התחילה להיות אליי יותר נחמדה
2. אמא שלי סיפרה לי שכשעוד נולדתי נולדתי לפני (בחודש 7) הזמן הדברים יכלו לקרות אחרת אבל גם שם מילדה חלשה שנולדה בחודש שביעי קרה מהפך
3. העשרה :
השיר כותונת פסים
קישור: לחץ כאן

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה